lauantai 14. tammikuuta 2017

Kolmenkympin kriisi

Olen innostunut yhä enemmän antikvariaattien ja kirpputorien koluamisesta viime aikoina. Lukioikäisenä ja parikymppisenä kävin niissä aika useinkin mutta ne katosivat melkein kokonaan Savosta, etenkin antikvariaatit, ja niissä käyminen väheni... Tietenkin nettiinhän käytetyn tavaran myynti nykyään on siirtynyt, mutta on paljon jännittävämpää tutkia tavaroita paikan päällä! Tampereella on kiitettävän paljon divareita ja kirppareitahan täällä on varsinkin joka puolella, mikä tekee kaupungista entistä rakkaamman.
Löysin tällaisen vanhan Barbien yhdeltä kirpparilta alle kuudella eurolla. Se on tosi hyväkuntoinen lukuunottamatta toista kämmentä josta on purtu  (?) pala pois. Juuri tällaisena Barbien parhaiten lapsuudesta muistan... :) Siksi tällä on mulle nyt tosi paljon tunnearvoa! 
Muistan tuon nuken uimapuvun oikein hyvin, sellainen oli varmaan jollakin ystävälläni. Mukana tuli myös nuo vaaleanpunaiset vaatteet. Korkokengätkin tällä on tallella, mikä ihana yksityiskohta! 
Tämän tukka on tosi kasari :D Ja huh miten ruskettunut se on! Tummempi kuin yksikään muu nukkeni eli en voinut vaihtaa tuota päätä mihinkään vartaloon.
Seuraavaksi mun tähtäimessä on jokin parempi kuntoinen vintage Barbie! Ja sellainen vanhempi, nuoremman näköinen Skipper!
Olen tehnyt myös huutiksessa löytöjä viime aikoina liittyen Barbieen:
Nämä tarrakirjat ovat vuosilta 1993 ja 1997. En muista omistaneeni näitä mutta niissä on etäisesti paljon tuttua joten olen varmaan ainakin jossain selaillut näitä.
.. kurkistus kirjojen sisälle... 
Vuoden -93 tarrakirjassa on myös siirtokuvaosio. 
Nämä Barbie Journalit minulla on ollut jo jonkin aikaa. Muistan nämä todella hyvin: olin 6-vuotias kun sain ensimmäisen, toisen saadessani vasta ekaluokan aloittanut :) Ne oli tosi rakkaita ja niihin liittyy eräitä parhaimpia muistoja lapsuudesta...
Erityisesti nuo yllä olevat kuvat oli suosikkeja silloin. Niisk :)

Joo. Mulla on vissiin kolmenkympin kriisi kun niin muistelen lapsuutta :D

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti