lauantai 4. helmikuuta 2017

Uusia juttuja

Kaikki keräilijät varmaan tietävät sen tunteen kun uusi löytö ei enää samalla tavalla säväytäkään, etenkin yliaktiiviset keräilijät... Sitten tekee jonkun harvinaisen, kauan odotetun löydön ja kokee sen saman jännityksen tunteen kuin joskus aiemmin. Mulla kävi niin kun kotiutin Lady Lovely Locks-sarjan Duchess RavenWavesin!
Lady Lovely Locks and the Pixietails on 80-luvun puolivälistä samalta luojalta kuin Mansikka-Marja, Halinallet ja ... Popples? Suomeksi en tiedä niiden nimeä, liekö sitä ollenkaan suomennettu. Onko sarja teille kellekään tuttu?
Duchess RavenWaves eli Kreivitär Yönmusta, kuten yhden Barbien mainoksesta sain lukea, on 20-osaisessa sarjassa Lady LovelyLocksin päävastustaja. En ole koskaan katsonut ko. animaatiota eikä se ole tainnut Suomessa tullakaan kuin korkeintaan videolla..? Kun nuket tulivat kuitenkin Suomen markkinoille. Tätä nukkea ennen en koskaan ole nähnyt LLL-nukkeja kuin Barbie-lehden sivuilla.
Tällä Duchess RavenWavesilla oli yksi pinkki pixie eli Comb Gnome hiuksissa, täytyy kuvata nukke joskus sen kanssa. Nämä kuvat ovat huonolaatuisia kun on ollut niin pimeä päivä tänään... 
Stacien heppa on nyt Duchessin heppa^_^ Sopivat yhteen! <3 Tosi hyvälaatuinen tämä nukke ikäisekseen, ihan uudenveroinen suorastaan. Sanotaan sitä lyhyesti Korpiksi: Kreivitär Korppi Yönmusta.
Innostuin Barbie-lehdistä niin että hamstrasin itselleni niitä lisää, nyt niitä on iso pino! Ei ne kalliita ole joten mikäs siinä... Eikä kovin paksuja :D
Yllä on yksi hienoimpia Barbie-lehden kuvituksia, mutta onko tuo punanaama olevinaan tummaihoinen, aika kökkö?! Se ei ole väritetty tussilla kuten luulisi, näin toisen samanlaisen lehden antikvariaatissa. Hassua, miten muistan tämänkin lapsuudesta; olin alle 10-vuotias kun tämä ilmestyi.
Tämä vuoden 1988 kansikuva onkin tooosi erilainen. Niin aidonnäköisiä että mietin ketkähän noissa on ollut mallina? :)
Joissakin vanhoissa Barbie-lehdissä oli tallella liitteet! <3 
Barbie vanhalla kropalla näyttää niin kököltä Made to Moven vieressä, että en viitsinyt kuvata enempää kuin yhden kuvan. Ne ovat ihan oma lajinsa ^^' Sisarukset bondaa...
Vielä muutamat ulkokuvat Staciesta ja Skipperistä..

Pari Barbieta on tulossa mulle ensi viikolla. Sitten voisi taas metsästää näille vaatteita :D Pitää kokeilla Korpillekin mitkä kaikki vaatteet sopivat.

4 kommenttia:

  1. Oliko sulla muuten ikinä Totally Hair (1992) Barbieta? Mulla oli se blondi, sen mekko ainakin on edelleen tallessa ja oman muksun leikeissäkin ollut mukana. Tuli vaan mieleen että siitä tulee nyt 25v. juhlajulkaisuversio... tekis melkeinpä mieli hommata :)

    Lady Lovely Locks ei ole mulle lapsuudesta tuttu, mutta nyt aikuisena tullut niitäkin nähtyä erinäisillä keräilijöillä. Kivan näköisiä, mutta ei ainakaan vielä ole mun juttu. Kun ei mitään nostalgiaakaan niihin omalla kohadalla liity. Mutta mistäs sitä koskaan tietää?!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Sain tietääkin ton tänään Instagramia selatessa :D Tuleeko se Suomeen, tiedätkö?! Jos tulee ni hell yea, mulle!! Mulla ei ollu sitä, olin kateellinen niille joilla oli.. Se oli unelmabarbie varmaan lapsena :D Mekon oon saanut huutiksesta joskus.

      Okei, ehkä ei aivan munkaan juttu ku ei oo sitä nostalgia-arvoo itelläkään LLL:ssä. Mutta toi söpöliini piti saada :D

      Poista
  2. Ihania kuvia! Sulla on noi taustat, asennot ja kaikki aina niin hienosti laitettuja. Musta tuntuu etten keksisi ikinä mitään poseerauksia mun nukeille, pitää ehkä ottaa sulta mallia. :) Näitä oli taas tosi kiva katsella, eikä ollut kyllä yhtään huonolaatuisia mitkään näistä!

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Kiiiitos <33 Musta itestä tuntuu usein että ne on kamalia.. Ainakin tylsiä. Musta ne sun Abbey-kuvat oli erityisesti tosi hienoja :) Tossa kyllä kehittyy... Pitäs olla mulla järkkäri et vois kehittyä vielä.

      Poista