torstai 5. marraskuuta 2015

Pohdintoja ja ulkokuvia

Tällä hetkellä mun suosikkinukkeihin kuuluu Pullip-perheen ja Monster High-nukkejen lisäksi Bratzit. Ajatella ja aluksi ne vaikuttivat minusta hieman luotaantyöntäviltä. Ehdottomasti noissa Bratzeissa vahvin puoli on vaatetus, stailaus ylipäätään. Heikkouteni muotiin on siis saanut minut lankeamaan näihin(kin) nukkeihin! Barbie, joka on muotinukkejen äiti, ei sitä vastoin tunnu niin minun jutulta, mikä johtuu ehkä siitä että sitä on hankala sijoittaa ihmismaailmaan lilliputtikansalaisiksi (jos ymmärrätte mitä yritän tällä sanoa). Niitä kuvatakseni haluaisin niille oman kokoisensa talon ja "maailman". Licca, josta olen aina pitänyt enemmän kuin Barbiesta, ei mielestäni myöskään ole kovin edukseen ilman rekvisiittaa. 

Ehkä jossain vaiheessa ostan oikean nukketalon ja vähitellen keräilen siihen kalusteita ja tarvikkeita. Olen aina ollut kiinnostunut kuitenkin nukketaloharrastuksestakin, lainaillut nukketalokirjoja kirjastosta ja yrittänyt askarrella jotain pientä itsekin. Se olisi myös harrastuksen viemistä eteenpäin. Kehitys on hyvästä. 

Haluaisin joskus hankkia myös järjestelmäkameran. Mitä enemmän kokemusta kuvaajana karttuu sitä vähemmän arvostan kännykkäkameraa, luonnollisesti. Kriteerit kasvaa ja kasvaa, niin myös kustannukset! Kustomointi on kohdallani vielä aivan lapsenkengissä mutta sitäkin harrastusta voisi jatkaa ja opetella paremmaksi. Rohkeudesta ja viitseliäisyydestä kaikki lähtee. 

Nukkeilu on minulle tosiaankin paljon muuta kuin pelkkää keräilyä. Siksi kutsunkin itseäni "nukkeilijaksi" keräilijän sijasta yleisimmin. Sitä paitsi materiaa on ihan liikaa, joten on hyvä yrittää käyttää vähän luovuuttaan ja monipuolistaa harrastuksia pelkän ostelun sijaan. Saarnaan tässä itselleni :D
Nyt on kauniita päiviä kyllä piisannut! Se on tehnyt selvästi tästä syksystä monia helpomman. Kuvasin Björkiä sankaripuistossa muutama päivä sitten.
 Hippi-Björk viihtyy luonnossa.
Joku ihme ryhmä oli liikkumassa samaan aikaan tuolla... Vähän saattoivat kiinnostua että mitä se tyyppi aidanseivästä kuvaa.
Tajusin vasta tämän shootin jälkeen että mulla olisi ollut tuohon asuun sopiva takkikin, jes. No, nuket ei palele, ehkä pakkasilla sitten!
Tykkään tuosta karvalakista ihan sikana! Ja olen saanut sen pysymään :D
Saatan postata tänään lisää kun sain kuvattua Frankieta viimein ihanassa auringonpaisteessa... Joten palataan!

4 kommenttia:

  1. Bratzit ja Barbiet ei minnuu tällä hetkellä kiinnosta, mutta monsterit kylläkin. : D En varmaankaan tuu ikinä ostaa bjd'tä tai pullipia koska en joko uskaltais liikutella sitä hirveesti tai sit saisin sen rikki... ówò'''
    Miulla oli nukketalo pienempänä, ja sit äiti pakotti antamaan sen pois kun olin vielä ala-asteella, nyt oon kiinnostunu mineistä jotka sopii Monster High kokoluokkaan. : D Järkkäri ois kyl kans oikee unelma. <3 Pikkupokkari on tosin kätevämpi kantaa mukana, vaikkei se kaikkein tarkin ookaa.
    Kustomointi vaatii aikansa, mutta on tosi kiva päästää mielikuvitus valloilleen siinä touhussa! Miekään en paljoa sitä oo harrastanu, mut mitä oon kokeillu nii hauskaa on ollu. Varsinkin kun saa työn valmiiksi! : >

    Björkin hattu on kyl huippu! Hyvä että se vihdoin pysyy päässä. x >
    Frankiesta olisi kiva nähä kans kuvia! : D

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. Pullip-perheen nuket kestää kyllä aika hyvin, mun Byul varsinkin on tippunu usein eikä sille oo käyny kuinkaan. nivelet on ne mitkä kyllä löystyy. vink vink ;)
      niin se pikkupokkari ois kyl hyvä vaihtoehto, parempi kännykkäkameraa mut kätevämpi ja edullisempi järkkäriä. esim jossain metsässä ois aika tuskaa raahata järkkäriä. pelottas että putois jne.
      jep, mitä enemmän aikaa menee, sitä parempi varmasti tulee! en oo kärsivällinen :D mut kärsivällisyys kasvaa vähitellen.

      Poista
  2. Mulla oli pikkusiskon kanssa pienenä nukkekoti ja rakastettiin sitä niin paljon, etten voi sanoin kuvata edes! Se oli jo niin kulunut, että roskiin meni; oltiin siis vähän taiteiltu itte siihen ja joku jossain vaiheessa ehkä istukin sen päälle niin katto oli vähän sisään painunut :'D nukketalo olisi kyllä kiva investointi, äitini löysi sellaisen kirpparilta 15€llä ja siinä on jopa uima-allas ''pihalla'' :) meinasin itsekin bongailla kirppareilta, jos vaikka vahingossa löytyisi jokin kiva.
    Mäkään en oo oikeestaan koskaan lämmennyt Barbeille, vaikka myönnetään, tykkään hirveästi Barbie leffoista. Muutamat kerrat Barbeja olen kyllä ihaillut ja lähellä ollut, että ostan jonkun. Tykkään kyllä paljon niistä keräily Barbie nukeista, jotka ovat esim. tietty leffan hahmo. Semmoinen voisi tullakin mun kokoelmaan :)

    VastaaPoista
    Vastaukset
    1. voi, varmasti hyvät leikit on tullu nukkekodin kanssa lapsena teillä ^^ mulla oli sellanen joskus tosi pienenä, mut sain sen tosiaan liian pienenä (ehkä 5v) kun se oli tyyliin 2 vuodessa ihan entinen.
      pitäis tosiaan pitää silmiä auki kirppareilla nukkekodin varalle :) ovat älyttömän kalliita uutena mutta ei ihme, onhan ne isoja ja monipuolisia.
      mä en ole katsonut barbie-leffoja. olen kyllä lapsena ollut kova barbie-fani ja edelleen tykkään siitä mutta en tosiaankaan eniten. oisko top10:ssä kuitenkin :P multahan löytyy yks keräily-barbie nimenomaan, pink in pantone. siihen se keräily taitaakin päättyä.

      Poista